Mera tigrar

Jag vet att jag snackar mycket om djur, men det är min blogg och jag skriver precis vad jag vill ;)
Tänke bara typ visa hur allvarligt det är!

för 100 år sen så fanns det 100 000 tigrar, och idag finns det så lite som 3500 tigrar kvar i det vilda. Fattar ni hur lite det är? Det är helt sjukt vad människan har förstört.
Men tack vare wwf och andra orginisationer så kan man rädda dem!
För ett halvt sekel sedan så fanns det bara 150 Sibiriska tigrar kvar, men nu har antalet stigit, nu ska det finnas cirka 500! Allt detta tack vare den ryska regeringen, lokalbefolkiningen, wwf och andra orginistaioner. Liksom där ser ni att det funkar om alla bara hjälper till.
Att vi redan har förlorat fyra av nio underarter är helt sjukt, det ska inte behöva bli fler!
Liksom kolla bara hur söta de är! Förtjänar de verkligen att bli utrotade?

Kommentarer
Postat av: tess

naaw vilka små sötnosar :D:D

2009-05-09 @ 17:45:54
URL: http://tessanhopp.blogg.se/

Lämna ett litet meddelande

Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0