Mysoutfit

Efter stranden så duschade jag och tog på mig chillerillkläder! uggs på sommaren är grejen!

Dagen idag!

Idag har jag inte gjort mycket, chillat på stranden med mamma, pappa och Mickie! Fett chill. Jag tog faktiskt årets första dopp också, ganska skönt i vattnet nu faktiskt, haha fattar inte att det har blivit så mycket skönare på bara en dag. För övrigt så har jag verkligen för litet huvud för solglasögon haha, är det så att jag kanske har världens minsta huvud? Mickies brillor är iallafall fett schtekiga (de gula).

kräfta

Idag har jag chillat massor, det blev först att sola på tomten och sen gick jag och mamma ner på stranden i någon timma. Det är ganska synd att det är jättekallt i vattnet, fast det kanske är bra nu när jag är förkyld haha. Nu på kvällen åt vi kräftor, så som jag har längtat!

Growing up

Forever the sickest kids-Coffee break

Midsommardagsoutfiten

Min festoutfit, fruktansvärt festlig ehe! Men jag kan inte hjälpa det, you me at six hoodien är kärlek!

Ledig dag!

Idag är jag ledig från jobbet! Jobbar på fredag igen så jag har fått lite långledighet efter två dagar på jobbet haha. Imorse vaknade jag iallafall av att en viss liten Pelle stog och nosade på mig rakt i ansiktet, jag vaknade och han blev glad och la sig ner på min mage sen så somnade vi båda om haha. Knasig katt det där.

trött elefant

Idag jobbade jag från klockan sju till halv ett. Igår var jag på fest, kom hem runt ett kanske, några timmars sömn fick jag iallafall haha. Det var iallafall grymt kul igår, roliga människor är grejen! Efter jobbet så drog jag hem och därefter till Mickie och efter det till stranden. På stranden så blev jag en strandad säl och råkade somna lite haha. Efter stranden så blev det att cykla ner till hamnen (jag fick dock skjuts av Karin), där skulle vi iallafall köpa grönsaker och dipp, men icke! Affären var stängd! Vi tröstköpte och åt glass. Sen när jag kom hem så la jag mig i hängmattan och åt en till glass. Sen blev jag en trött fet elefant och däckade i min säng. Och nu sitter jag här och väntar på maaaaaaaaaaaaaaaaaaat! Sen ska jag till Mickie och där ska vi äta grönsaker och diiiiipppp (yo mamma langar grönsaker från fastlandet liksom).

random shit

blandade bilder från olika dagar, oh yes!

kleeeeeeeeder?

Bara för att jag har brist på bilder på annat så kan jag visa vad jag hade på mig i förrgår! Busig tjej.

jobbjobbjobb

Min första dag på jobbet är avklarad! haha. Känns bra, jag kom hem för typ en och en halv timma sen. Jag började klockan sju! Det konstiga är att jag inte ens var trött då haha, det är nu när man är hemma som tröttheten sätter igång. Just nu så dricker jag te, äter kakor och lyssnar gleelåtar. Jag kan säga att det inte är helt fel. Jag borde nog sova lite sen också eftersom det är fest ikväll, dock börjar jag jobbet sju imorgon igen, men det är bara att dra hem från festen tidigare än alla andra haha.

Göteborg dag 2, konsert del 3

Här kommer lite mer bilder på 30 seconds to mars. Jared är en snygg man, men det skulle ju inte skada om han bytte frisyr eller köpte en snyggare jacka haha. Shannon är ju rätt snygg han också hihi.

Soooova

Ögonen kliar lite och jag känner att det är dags att sova! Jag hoppas på att det är varmt väder imorgon, då kan man jobba lite på brännan kanske. mmmm schnögg_tjej_90

Göteborg dag 2, konsert del 2

Självaste 30 Seconds To Mars delen hihi. Det finns egentligen inte ord för hur fruktansvärt bra de ääääääääär! Helt galet, energin på scen, publikkontakten, MUSIKEN! Allt är bara så galet grymt! Dessutom är jag överlycklig över att de körde hurricane <3 Det var tredje gången jag såg dem nu, det ska bli många fler det kan jag lova! Det får kosta vad det kosta vill, jag ska gå!
30 SECONDS TO MARS ÄR KÄRLEK!

Kommer upp ett till inlägg senare med flera bilder!

Jag bara älskar denna ö

Nu är jag och pappa ute på Sandhamn! Pelle är också med, hihi lilla kissekatten. Imorgon ska jag nog ner en sväng till jobbet för att hämta jobbtröja och kolla vad jag har för schema. Även fast det tar emot lite så ska det här jobbet ändå bli väldigt spännande. I slutet av sommaren så har jag förhoppningsvis tillräckligt med pengar för att köpa en iMac, thihi!

Hejhopp

Igår var jag på mammas jobb och fotade. Jag har precis skickat över bilderna och väntar på att de ska välja ut vilka de vill ha så att jag kan fixa dem. På bilden ser ni då min mamma på hennes jobb haha, nu förstår jag varför jag är som jag är hihi. Nu måste jag fortsätta packa!

å skalman han e tlööööööött

Jag sitter typ och halvsover. Min hals gör ont och jag hostar typ hela tiden! Jag ska iallafall lägga mig nu (egentligen halvsitta för att hosta mindre), imorgon åker jag till Sandhamn. Jag ska se om pappa kanske vill åka till Täby först för att köpa en resväska åt mig, lär behövas eftersom jag flyttar ut helt till Sandhamn imorgon. De vi har nu är typ midgetväskor!

Göteborg dag 2, konsert del 1

Hahaha jag gillar mina indelningar på de här inläggen! Här kommer då del 1 av konserten. Vi valde att inte dra till frihamnen så tidigt eftersom vädret var dåligt och huvudsaken var att vi fick se 30 seconds to mars som spelade på kvällen. Så vi tog det lugnt och käkade mat i nordstan och köpte våra vackra regnponchos, sen chillade vi lite på hotellet. När vädret blev lite bättre så gick vi till frihamnen, vi hittade! De som känner mig vet att jag inte hittar någonstans, inte ens här i stockholm haha. När vi var framme så mötte jag Simone ganska på direkten, ganska oväntat eftersom området är ganska stort, men det var verkligen jättekul att träffa henne igen! Efter det så gick jag och Karin till scenen där 30stm skulle spela för vi trodde att vi skulle hitta Ida där, men icke! Efter bara någon minut så ringde hon(eller så var det jag som ringde? haha). Hon stod iallafall och kollade på Pendulum så vi drog dit, efter några minuter så ser jag någon med rött hår och krigsmålning och det var såklart Ida! haha. Jättekul att träffa henne igen också! Konserter är ju fan ett asbra sätt att träffa nya härliga människor på, det gillas! Efter att vi hade lyssnat lite på Pendulum så gick jag och Karin och kollade på The sounds, har aldrig lyssnat på dem, men de var bra live och de hade en grym energi. En tumme upp för Maja för att hon är så grymt cool! Efter det så satt vi och väntade och väntade på 30 Seconds To Mars, medans de kollade instrumenten så hörde man Takida från den andra scenen hihi. (jag tänkte ta 30 seconds to mars i ett eget inlägg hahaha). Efter 30stm så sprang vi iväg till Paramore, vi stod där ett tag och kollade, efter ett litet tag så satte vi oss ner lite längre bort istället, jag var så grymt hungrig att jag inte orkade stå haha. Paramore var såklart asbra! Energin på scen är galen, alla tummar upp!

Göteborg dag 1

Vi kom till göteborg vid ett. Vi checkade hotellet och sen gick vi och åt och därefter kollade vi in i lite affärer. Som jag sa innan, jag kom hem med en alvedonask haha. När vi var tillbaka på hotellet så hade vi inget att göra så vi gick och shoppade igen, eller iallafall Karin. Så tillbaka till hotellet igen, båda höll på att somna men vi bestämmde oss för att gå ner och käka middag på hotellet. Nära och bra! Maten smakade utmärk och efter att vi var mätta och belåtna så gick vi upp till rummet igen och kollade på fotboll och kollade datan.

Jag tror att själva konsertdelen av resan får komma upp imorgon! :)

Tåget

Nu sitter jag och Karin på tåget hem mot Stockholm, den här gången åker vi i första klass och framlänges, tummen upp för det! Dagen igår var AWESOME! Jag saknar det redan så grymt mycket, jag vill bara spola tillbaka tiden om och om igen. Bilder och sånt kul kommer nog när jag kommer hem. För övrigt så är jag helt kär i Göteborg, grymt mysig stad med trevligt folk!

Regn

Det regnar här nere i göteborg, så vi har inte dragit till frihamnen ännu. Vi har iallafall köpt asfula regnponchos hahahha, asså jag dör lite för att de är så fula. Man ser helt seriöst ut som ni vet mördaren i "jag vet vad du gjorde förra sommaren", det eller en fiskrensare, fast å andra sidan så kanske det är fiskare som har sådana rockar. Vi var nyss och käkade lunch också i nordstan tror jag. När vi käkade så var det värsta "Hej jesus är bäst och Jesus har skapat den här dagen, blablabla var tacksamma över att han skapar våra dagar", det var lite överdrivet, men det kanske bara är jag eftersom jag inte är troende. Bevisa det för mig och jag tror på det! haha.

Det blir mycket photoboothbilder, kommer bättre bilder när jag kommer hem!

Tillbaka i rummet igen

Vi var nyss nere i resturangen på hotellet. Jag käkade en supergod räkmacka! Så nu är jag mätt och belåten. Innan middagen så var vi nere på stan(?) igen, eller asså inne i något köpcentrum som finns här typ precis granne med hotellet, tummen upp! Jag har ju då fortfarande bara kommit hem med en alvedonlåda...

I göteborg

Nu är jag och Karin hemma på hotellet efter en liten shoppingrunda. Karin har shoppat ett linne, en hatt och ett par stövlar. Själv har jag köpt alvedon! På vägen hit så åkte vi baklänges, fast jag satt åt fel håll i stolen så jag åkte framåt, det resulterade i väldigt ont i röven!

Sjuk...

Okej inte lika sjuk längre. Jag vaknade iallafall igår och fattade på direkten att jag hade feber, särskilt med tanke på att jag hade vaknat sjukt många gånger på natten av att jag frös som en galning. Så igår låg jag bara i soffan och drack saft, vatten och mineralvatten typ. Idag är det mycket bättre, typ ingen feber, men jag är fortfarande förkyld, men det struntar jag i. Imorgon åker jag till Göteborg med Karin! Så ikväll måste jag tvätta lite kläder och packa. Åh, tills på tisdag har jag fått ett litet fotouppdrag! Just nu sitter jag i soffan och kollar på Avatar (hihi pappa tycker att jag är för gammal för Det regnar köttbullar).

Fint väder!

Nu blir det att fixa frukost, sätta på mig min nya bikini och sätta mig ute i solen!

Galet pepp! All Time Low <3

Det blir fan en favorit i repris! Jag, Kersti och Bea! (tror jag iallafall). Dessutom verkar det som om Tove är sugen på att gå hihi. Men ju fler desto roligare! Så häng på alla som vill :D

Den här bilden är KÄRLEK! (Ja, den har varit uppe 232378 gånger innan haha)

Åka båt

Nu sitter jag på båten påväg hem. Gaah fett segt! Ska bli lite skönt att komma hem igen ändå, även fast jag redan saknar ön haha. Igår var jag med Karin, Becca och Fanny. Vi körde anden i glaset och fy vad läskigt det var! Inte själva anden i glaset grejen, men en annan sak som hände. Asså jag dör lite haha. Egentligen är jag inte rädd längre, men jag var det då hahah. Från och med igår så tror jag helt på allt som har med andar och spöken att göra. (Jag har alltid trott på det, men nu är jag 100% säker!)

Så här kul har jag på båten! Fruktansvärt spännande.

Feezt?

Igår skulle jag på middag med lite personal, men det blev lite kaos, jag trodde att jag skulle få reda på tiden, och när jag fick reda på tiden så var det redan försent haha. Jag mötte iallafall Amelie nere i hamnen och vi gick till världshuset med Henrik och Tobbe och käkade god mat! Därefter gick vi till Amelie när hon skulle fixa sig, sen till Henrik och efter det till Amelies kompisar. Och EFTER det blev det utgång! Jag fick uppleva min första P-söndag haha. Det var kul, det kunde dock ha varit bättre musik tycker jag, musiken var bra sista halvtimman då det faktiskt var musik som man kunde dansa till. Känns iallafall bra att jag kanske kan känna igen lite personal på hotellet nu, inte för att jag kan namn på någon typ men ändå. Så det kanske inte gjorde så mycket att jag missade middagen eftersom alla ändå är på P-söndan' haha.

En bild som inte har någonting med texten att göra. Det är så jag jobbar.

Saaaaaaandhamn

Mamma åkte hem precis när det började bli fint väder. Det är vad jag kallar surt! Själv sitter jag med Sofia och Ludwig i lilla stugan!

randombild från någon vecka sedan

Oh yes!

All Time Low 16:e augusti, check! Inom loppet av att år så kommer jag ha fått se All Time Low två gånger, Thirty Seconds To Mars två gånger OCH Paramore två gånger. Synd att klaga <3

På Sandhamn

Nu är jag framme på Sandhamn (sen några timmar sedan haha). Båtresan blev iallafall bättre när möhippegänget gick av i grinda, som tur var i början av resan! Vi har ätit lite middag och nu sitter jag och dricker te. Finns inte så mycket att göra haha.

Så här såg det ut här andra april i år. Det är alltså vår LILLA stuga haha.

Fräääääsh!

Jag åker båt till Sandhamn nu. De som satt vid bordet bredvid oss snackade om smetat bajs, seriöst jag dör, de gick iallafall av nyss vid grinda. Men jag var tvungen att stoppa lurarna i öronen och lyssna på mysig musik istället. Just nu lyssnar jag på you me at six och innan det The academy is med down and out.

Frukost

Jag sitter och äter frukost, ostmackor och sen vattenmelon till det! Sen får jag inte glömma mitt TE, fast jag dricker det i en kaffekopp, inte bra! För övrigt, idag åker jag till Sandhamn och kommer hem på tisdag, och jag vet inte om datan följer med eller inte haha. Jag hoppas på att den kommer med!

hihihih TE ska det vara!

Jump and touch the sky

Flaket

Fullt upp

Jag har haft full rulle med att träffa kompisar, vara vaken hela natten och sova till klockan tolv typ. Igår var jag ju som sagt i stallet med Maddie, jag tycker att det är så mysigt! Jag var duktig och ryktade Mavy(hästen) medans Maddie mockade. Mavy tycker om mig nu, tror jag iallafall bara för att hon kliade huvudet mot min hand hihi. Sen gick vi liten promenad med lille hästen och hon fick käka lite gräs, hon är ett litet matvrak! Efter stallet så åkte jag och Maddie hit och vi ringde hit tove också, så vi satt och chillade ett tag och somnade alldelles för sent haha. Idag har jag varit i Täby centrum med min syrra och shoppat lite kläder och sånt, kanske kommer bilder på det någon dag haha, jag orkade inte fota kläderna när jag kom hem, men det lär ju komma upp någon gång.

Stalltjej

Snart ska jag följa med Maddie till stallet! Jag låtsas typ att jag är stalltjej. Sanningen är att jag gillar hästar, men de är lite läskiga. hihi.

God morgon!

Inte för att det är morgon, men jag gick upp för en halvtimma sedan haha. Igår var jag hos Cash med Gusti och Sara, vi kollade film! Vi såg I love you phillip morris, den var rolig och sorglig haha. Cash hus var för övrigt skitsnyggt och jag är avis, hihi. Efter att vi varit hos Cash så drog jag, sara och Gusti hem till mig för de skulle sova här. Men tror ni att vi sov? Nej! haha. Först så sov nästan sara medans jag och Gusti satt vid datan, sen blev det ombytta roller, dock så somnade både jag och Gustiiii ett litet tag vid typ klockan fyra(?). De tog iallafall den första bussen hem, då gick jag och la mig, klockan fem typ haha. Jag tror att det förklarar varför jag gick upp klockan ett haha.

Duktig chey

Jag har precis fixat lite te för jag för det är så grymt kallt här inne! Jag försöker även få tag i Sara men hon svarar bara ifrån byxan eller väskan eller nått.

Ny design..igen

Haha jag tröttnade, den här känns mer som sommar! Måste dock dubbelkolla och gå upp till pappas data för att se hur den ser ut där.

hihi jag är så himlans ego idag, busigt!

Linnet

Igår köpte jag ett somrigt linne. Det är luftigt och skönt och den har en snygg rygg (som jag glömde att ta kort på haha). Hihi för övrigt så har jag fått fetare lår, haha seriöst jag är så glad över det! Nu ska jag bara biffa på armarna lite haha.

Det här är kärlek

Ny mössa

Jag älskar mössor, igår handlade jag en ny, den är lila och jag gillar den!

Jag är ju alltid så snygg på mina bilder, biffiga armar har jag ju också! Jag tror för övrigt att jag borde sova nu, eller kolla på film. Eller asså snarare tro att jag kollar på film, egentligen så sover man ju.

Pelle

buskatten som älskar att leka med topsar, eller katten som gillar att ta med sin leksaksråtta till ens säng mitt i natten och springa runt som en galning. Jag är ändå nöjd med Pelle, han är gosig och mysig! Hur mycket jag än vill ha tillbaka Molle så får jag vara glad att vi köpte Pelle, jag tror faktiskt att det har hjälp mig genom det hela. Usch jag vill knappt tänka på hur ensam jag skulle ha varit, det räcker som det är nu. Bjuder iallafall på två bilder på lille pelle-kroksvans.

Det är helt galet vad jag är nöjd med det nya objektivet!

In till staden!

Nu ska jag ta tåget och träffa Sabina i stan! (känns som om jag ska betala för den misslyckade projektarbeteströjan, vet inte hur den kom hit haha)

En till sak

En till grej som jag kan berätta att jag har fått är ett fast 50mm objektiv <3. Det är nog det jag försöker visa med bilden (som för övrigt är taget i ett fönster)

Choklad

Jag tänkte visa en grej jag fick i studentpresent! Hahah en chokladfontän! Den är kul och det är gott, dessutom så tror jag att chokladen rinner bättre om man har i mera i den. Man skulle minst ha i 500gram liksom haha.

Buuuuuuuuuuusigt!

Vi kollar film och är allmänt flummiga och busiga! Härliga tider efter studenten hihi.

Knasigt

Nu ska jag kolla mitt bankkonto, det blir spännande!

@Karins place

Hihihi jag sitter hos Karin, men jag ska bege mig hem snart. Vi har solat och chillat hela dagen och båda har bränt sig lite hihi. Det roliga är att jag har fått massa färg, men inget i ansiktet eller på halsen! Detta är ett mysterium. Vi har även ätit pannkakor!

Ganska härligt

Igår umgicks jag med min familj, mormor åker ju hem snart, vi käkade grillat och åt efterrätt(kommer bilder på det senare). Det är så grymt skönt att vara ledig, fast å andra sidan så tror jag fortfarande att jag ska till skolan imorgon haha. Jag saknar det redan faktiskt, jag vill springa runt där i korridorerna och fjanta mig med mina klasskompisar <3. Men nu har jag iallafall hela sommaren på mig att bestämma mig vad jag vill göra med mitt liv haha. Nu i helgen ska jag till Sandhamn för någon introduktion på jobbet, sen är det hem igen, den 19:e drar jag och Karin till Göteborg! Det kommer att bli awesome! När jag kommer hem därifrån så börjar allvaret, då börjar jag jobba på Sandhamn. Skönt att jobba där iallafall, blir någon slags semester då iallafall, jag älskar verkligen den där ön! Jaja nog snackat om det, nu ska jag hoppa in i duschen och sen drar jag ner till Karin!

Studenten, bildbomb nr 4

Studenten, Bildbomb nr 3

Studenten, bildbomb nr 2

Studenten, bildbomb nr 1

GlamourKills

Jag älskar kläderna, jag älskar bilderna och jag älskar Alex!
Open publication - Free publishing - More summer

STUDENTEN!

Igår var det studenten! Helt galet mysigt! Ååh går inte att beskriva hur det känns, men det känns så bra samtidigt som det är så fruktansvärt sorgligt. En sak är iallafall säker och det är att jag har haft tre underbara år med världens bästa klass! Bilder och sånt skojigt kommer nog imorgon. Jag bjuder en bild på Sarisen och mig från skolans hemsida!

Dålig kvalle, printscreenad och sparad i paint! hihi

Pirrigt

Det är riktigt pirrigt, nu blir det nog att städa, duscha, fixa naglar och sova typ. Haha lär kolla film hela natten, eller jag lär ju ha svårt att somna.

Shit!

Studenten imorgon! Galet pepp, skönt att slippa plugga, men jag kommer att sakna skolan! Men vännerna har jag kvar, det är inga personer jag bara tänker att slänga iväg :)