Sharkwater

De flesta kanske vet att jag älskar hajar, iallafall de som känner mig.
Jag är grymt fascinerad av hajar, de är fina och häftiga som tusan! Sen har jag inte vetat så mycket om dem. Favoriten är iallafall vithajen! iiiih den är ju bara för vacker! (ja, jag vet att ni tycker att jag är konstig).

Igår såg jag iallafall en film som heter Sharkwater, den var sjukligt bra och jag känner mig så mycket smartare efter att jag har sett den. Den handlar iallafall om hajfensindustrin, hur hajarna blir dödade bara för fenorna. Det är så himla hemskt hur de blir behandlade, de skär av fenorna och kastar ut dem i vattnet igen, efter att de fått sina fenor avskurna så kan det dröja timmar och till och med dagar innan de dör. Fattar ni vilket djurplågeri det är!?

Rob Stewart heter killen som filmar och producerar filmen, han är för övrigt en av mina förebilder nu, han och några andra får i uppdrag från costa rikas president(?) att skydda hajarna från fiskare. Men de slutar med att teamet måste gå in i rätten och de måste ut ur landet för de har maffian efter sig. Allt för att folk vill ha hajfenssoppa! Där kommer vi till nästa hemska grej, det finns ingen smak från hajfenorna i soppan! Fattar ni vad onödigt det är? På grund av hajfensfisket så är hajarna utrotningshotade. Vi behöver hajarna, de är en viktigt del av vårat ekosystem!

Hajarna är inte så farliga som alla tror heller.
Hajar dödar 5 personer per år, elefanter dödar 200.

Här kommer trailern till filmen.


Jag säger bara SE FILMEN!
www.sharkwater.com

Kommentarer
Postat av: sara

för det första, du är inte konstig - du är knäpp xD

och för det andra, till och med jag som inte gillar hajar (är livrädd för dom) tycker att sånt där är så sjukt stört. vad är folks problem? hur kan dom vara så grym kalla!? det är äckligt! :(

2009-12-06 @ 23:04:30
URL: http://decoy.blogg.se/
Postat av: sara

sv: hahaha, ja men lätt! alla som är något, dom hänger ju på donken!



vad braaaa :D

2009-12-07 @ 20:21:43
URL: http://decoy.blogg.se/

Lämna ett litet meddelande

Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0