Taste of chaos!

Vilken kväll! Nu piper det lite i öronen och jag är helt slut haha. Kvällen började med ett band som hette halestorm, helt okej band, coolt att det var en tjej som sjöng. Det var väl inte riktigt min smak av musik, men det var rätt härliga beats.
Halestorm-I get off


Sen var det paus, vi fyllde på med lite vatten och godis! Mycket viktigt. Vi gick till våra platser och väntade på att buckcherry skulle börja spela. Helt ärligt så var de inte bra alls haha. Vi kunde iallafall skratta lite åt sångarens töntiga moves. Låtarna mycket bättre nu när jag söker på youtube, kanske blir lite bättre när man faktiskt hör vad han sjunger haha.
Buckcherry-Crazy bitch


Efter buckcherry så blev det en lång väntan på PAPA ROACH!! De öppnade med kick in the theet (!!!!). Så sjukligt bra! Papa roach var riktigt bra live, sjukt härlig energi på scen och i publiken. Innan var publiken lite lame eftersom de flesta var där för att se papa roach eller disturbed, men det blev helt klart skillnad när papa roach kom in på scen. Jag och Sara hade sittplatser, men senare så gick vi ner till staketet där några andra stod och hade det lite mer party än de som satt ner. De körde typ alla låtarna som jag kan haha, kanske var fyra låtar som jag inte kunde. Lägger upp de låtarna som jag kommer ihåg att de körde. Ren lycka var det iallafall när de körde hollywood whore!
Kick in the theet

Lifeline

Scars

Burn

Between angels and insects

Getting away with murder

Hollywood whore

Forever

Last resort


Efter papa roach så var det dags för att köpa vatten och cola igen, man blir ju sjukt törstig av att stå och hoppa och digga med! Vi gick tillbaka till platserna där vi kunde stå, det var ändå inga som satt på det platserna. Vi väntade och väntade lite till. Disturbed börjar introt med en liten film, svårt att förklara hela grejen men det var asballt! De öppnade med Asylum, hade precis börjat lyssna på den låten och den är så sjukt bra. De körde låtar som man kunde och några som man inte hade någon aning om, men digga med det gör man. Lite ledsen över att de inte körde perfect insanity! Dock överlycklig över stupify! Då har jag inte ens nämnt DOWN WITH THE SICKNESS! Det går inte att beskriva hur bra den är live! Trummorna i början, gaaah det är lycka rakt igenom!
Asylum

Stricken

inside the fire

The Game

Stupify

Indestructible

Ten thousand fists

Land of confusion

DOWN WITH THE SICKNESS!!! <3<3<3<3<3


Jag hade inte med mig någon kamera så det blev inga bilder, filmade dock lite med min kamera mobil, men det är ju inte så bra kvalle haha. Har iallafall lagt in de låtar som jag kommer ihåg att de körde. Dels för att ni ska kunna lyssna och för att jag ska kunna kolla tillbaka. Konserter är det bästa som finns.

Kommentarer

Lämna ett litet meddelande

Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0