Nej men hjälp

Bara för att jag ver ensam hemma för några timmar sen så kom värtsa åskvädret. Och som ni kanske fattar då så är jag vääääldigt rädd för åska och blixtrar, men det är ganska vackert.
Så jag sitter ensam och hör hur det kommer närmare, jag springer runt som en tok och drar ut varenda sladd jag hittar, och så ringer jag mamma och frågar om jag gör rätt och jag hade gjort ett bra jobb.
Sen så låter det som om det försvinner. Pappa kommer hem och det är lugnt. Tills åskan kommer tillbaka. För såklart så ska blixten slå ner i våran antennsladd till tv:n!! Fast som tur var hade ju duktiga Malin dragit ut alla sladdar. Men man såg liksom hur det blixtrade till i själva sladden.
Jag höll på att bryta ihop, inombords iallafall.
Så om jag inte hade dragit ut kontakten så kunde det kanske ha varit bye bye tv:n.
Fast nu några timmar senare så är det soligt och lite moln.
Jag har fortfarande tråkigt! Eller jag har pysslat lite med min mobil och så.
Langa tele nummer till mig, för alla är borta.


Kommentarer
Postat av: tove

Svar: Vart då!? XP

2008-08-01 @ 17:50:07
URL: http://tosss.blogg.se/
Postat av: Maddie

herregud vad äckligt! min stora mardröm att blixten ska slå ner i mitt hus! UUUUUUSSCCCCH

2008-08-02 @ 17:32:26

Lämna ett litet meddelande

Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0